Második fejezet

 Chanyeol megáll a stúdió előtt, sok szerencsét kíván miközben kiszállok az autóból. Gyermeki izgatottsággal, mégis kissé félve indulok el a bejárat felé. Meglepődöm, amikor valaki bentről kitárja előttem az ajtót.
– Jó reggelt, Son Annabelle – kedves hangon üdvözöl az idős férfi.
– Jó reggelt – meghajolok.
– A tárgyaló teremben lesz a találkozó, második emelet, bal oldali folyosó.
– Köszönöm.
Az útmutatás alapján beszállok a liftbe, a második emeletre érve elindulok balra. Sok ajtó sorakozik fel mindkét oldalon, de megtalálom a „Tárgyaló” feliratú táblát, ami mellett nyitva van az ajtó, némi zaj szűrődik ki bentről. Belépek, megpillantom a szoba közepén a hosszú asztalt, amit megvilágít az ablakokon beszűrődő fény. A bent lévő emberek jó kedvvel üdvözölnek. Apró homokszemnek érzem magam köztük a tengerparton, olyan magabiztosnak tűnnek már első pillantásra is.
Kinézek magamnak egy üres helyet az asztalnál, s helyet foglalok, valamivel messzebb a többiektől. Már fél kilenc is elmúlt, amikor belép egy ismerős alak. A fiatal srác a castingról, most öltöny helyett egyszerű pólót és farmert visel, amiben nem tűnik olyan komolynak, mint öltönyben.
– Jó reggelt – kezeiben tartott vastag papírkötegeket az asztalra teszi. – Oh Sehun vagyok a film rendezője. – meglep, hogy ilyen lazán mellőzi a formális beszédet.
Végignéz rajtunk, láthatóan keres valakit köztünk, majd minden szó nélkül kimegy. Eltelik pár perc, mire visszajön.
– Még várunk egy valakit, de azt mondta hamarosan itt lesz. Addig mindenki kap egy forgatókönyvet, átnézzük a szerepeket, és egyeztetjük az ütemtervet – kimérten közli, mégis lágyságot lehet érezni a hangjában.
Körbemegy az asztalon, mindenki elé letesz egy forgatókönyvet, közben kinyílik a tárgyaló ajtaja, és belép rajta egy magas, kreol bőrű férfi.
– Nyolcra kellett volna jönni, Jongin – dorgálja a rendező.
– Bocs, főnök – magabiztos mosollyal veszi kézbe a mellkasához nyomott papírköteget.
Az üres székek közül arra ül le, amelyik mellettem van, megcsapja orromat a férfias illata. Mint kiderült, ő lesz a párom a filmben.

– Tartsunk szünetet – pontban délben áll fel Sehun az asztaltól –, az étkezőben kaptok ebédet.
Elgémberedett lábaimnak jól esik, hogy felállhatok a székből. Elindulok a többiek után, az ajtón kiérve egy kezet érzek a vállamon.
– Ebédelsz velem, Annabelle? – Jongin lehengerlő mosollyal várja a választ.
– Hívj Anának – bólintok.
Az étkezőbe érve újra iskolásnak érzem magam a menzán, annyi különbséggel, hogy itt minden van, ami szem-szájnak ingere. Könnyű ebéd mellett döntök, ezért a tányéromra egy szelet sült csirkemell és párolt zöldség kerül. Jonginnal leülünk egy asztalhoz, és rögtön beszélgetést kezdeményez.
– Ez lesz az első filmszereped? – válaszként bólintok. – Akkor jó, már azt hittem, hogy mindig ilyen szótlan vagy – érzem, hogy próbálja oldani a feszültségem.
– Még kell egy kis idő, amíg felfogom, hogy mi is történik.
– Ne aggódj, én is így voltam az első filmemnél. Azt gondoltam, hogy nem fogom megkapni a szerepet, és a forgatás végéig fel se tudtam fogni.
– Ezt jó tudni – jól esik, hogy ismeretlenül is próbál bátorítani.
– Ha bármi baj van, nekem nyugodtan szólhatsz, hiszen most elég sokáig munkatársak leszünk.
Jongin szinte azonnal elnyerte a bizalmam, és jól esik, hogy törődést mutat felém. Hamarabb befejeztük az ebédet a többieknél, ezért lementünk a földszintre az ottani automatához kávézni. Leültünk az egyik kanapéra az aulában, és tovább folytatta a beszélgetést.
– Megkérdezhetem honnan jött a neved?
– Édesanyám amerikai.
– Ó, értem. Különben nagyon szép név, itt nem sokat hallani.
– Te most fűzni próbálsz? – pimaszul mosolygok felé.
– Ne csináljam? – ő is mosolyra húzza vastag ajkait.
– Munkatársak vagyunk.
– Jongin! – Sehun hangjára elhallgatunk. – Gyertek fel, vége a kajaidőnek.
Megy is tovább, sokkal mogorvábban viselkedik, mint egy órával ezelőtt. Nem túl biztató, hogy ilyen hangulatember utasításainak kell eleget tennünk.
– Ismeritek egymást a rendezővel? – kérdezem, mikor már hallótávolságon kívül van.
– Évfolyamtársak voltunk a filmművészetin.
Meglep az információ, hogy valószínűleg egyidősek lehetnek. Külső szemmel úgy tűnik, hogy nem igazán bírják egymást, ezért nem is faggatom tovább a témáról.

– Mára ennyi – Sehun leteszi a kezéből a tollat. – Holnap elpróbálunk pár jelenetet, és nyolcra itt kell lenni, Jongin.
Csak egy intést kap válaszul. Összeszedem a cuccaim a forgatókönyvet a táskámba teszem, és a többiek mögött elhagyom a tárgyalótermet.
– Elvigyelek? – szólal meg mögöttem Jongin.
– Köszi, de az öcsém hazavisz.
– Nem is mondtad, hogy van testvéred.
– Csak féltestvérek vagyunk.
Kezdem túlzásnak tartani Jongin nyomulását. Túl sok minden volt ma, elfáradt az agyam, kell egy kis pihenő. Hazaérve megpróbáltam rendet tenni a fejemben a rengeteg újdonság között. Csak a szerepre akarok koncentrálni, semmi másra.
Másnap reggel magabiztosabban mentem be a stúdióba. Nem akartam most is Chanyeolt rángatni, ezért úgy döntöttem gyalog megyek be, ezért valamivel korábban oda is értem.
A tárgyalóból furcsa hangok szűrődnek ki a folyosóra, belépve megpillantom Sehunt, aki az asztalt tolja az oldalsó falhoz.
– Jó reggelt – meglepetten néz fel a köszönésemre.
– Jó reggelt – felegyenesedik. – Ma már jobban festesz – kimértsége miatt nem tudom hova tenni ezt a kijelentést.
– Ezt hogy értsem?
– Tegnap lehetett látni rajtad, hogy meg voltál szeppenve – elmosolyodik.
Nem válaszolok, helyette segítek neki kör alakzatba rendezni a székeket. Amikor az utolsót is a helyére teszi lehuppan rá, és a karórájára pillant.
– Kérdezhetek valamit? – leülök mellé, bólintással válaszol. – Nincs valami tanácsod számomra?
– Tanácsom? – értetlen tekintettel illet.
– Tudom, hogy nem kellene ezt mondanom, de ez az első szerepem, és ideges vagyok. Biztos dolgoztál már olyannal, aki ugyanilyen helyzetben volt.
Arcán látszik, hogy nem érti, vagy nem tetszik neki a kérésem.
– Annabelle…
– Ana – kijavítom, mire a homlokát ráncolja.
– Annabelle, a castingon meggyőztél minket, a producer teljesen oda volt érted, meg se akart hallgatni mást utánad. Te magad is mondtad, hogy valahol el kell kezdeni, de az nagyon ritka, ha egy kezdet könnyen megy.
A maga merev stílusában, de sokat segített a mondataival. Ez kellett, hogy végre el tudjam engedni magam, és csinálni a dolgom ahelyett, hogy azon izgulnék mi lesz.
Lassan megérkezett mindenki, köztük Jongin is, aki célzásként az órájára mutatott, mikor Sehun tekintetével összetalálkozott.

– Oké, próbáljuk meg a harminckettedik jelenetet, amikor Sunghoon és Minhee vitatkozik – navigál Sehun, aki a próbák alatt végig fel-alá mászkál a székek mögött.
Jongin és a Minhee szerepét játszó alacsony, törékeny alkatú lány feláll, kezükben a forgatókönyvet tartva megállnak a kör közepén.
– Minhee feldúltan kéri számon Sunghoontól, hogy miért nem ért haza aznap se időben, felmerül benne a gyanú, hogy megcsalja, de Sunghoon tagad. És tessék!
– Már megint hol voltál?! – kezdi hevesen a lány.
– Mondtam már, hogy sok volt a munkám, fáradt vagyok, nem akarom ezt is hallgatni!
– Legalább szólhattál volna, hogy ne várjalak! Elég lett volna írni egy üzenetet írni, hogy bocs nem megyek haza vacsorázni, mert épp más nővel vagyok!
Díszlet és beállítás nélkül is hitelesen adják elő, lenyűgöz, hogy milyen könnyen és gyorsan beleugrottak a szerepükbe. Nem sokkal később én kerültem sorra. Sehun mintha szívatni akarna, az utolsó jelenetet kell eljátszanom Jonginnal, amikor sírnom kell.
– Szeretlek, nem akarom, hogy elhagyj – olvassa fel a mondatát.
– Sajnálom, de muszáj. Nem bírom ezt tovább.
Megpróbálok minden praktikát, amit tanultam, rossz dolgokra gondolok, amiktől szomorú leszek, és visszatartom a pislogást, hogy szemszárazság elleni könnyeket csaljak elő, de sehogy se akar sikerülni.
– A tiéd leszek, ígérem, csak ne hagyj el.
– Annyiszor hallottam már ezt tőled, de meguntam a várakozást.
– Ennyi – állít le Sehun. – Ezt még gyakorolni kell.
Úgy érzem, kudarcot vallottam. Visszaülünk Jonginnal a helyünkre, tenyere egy pillanatra megpihen a felé eső térdemen.
– Ne hallgass rá, nagyon jó voltál – mosolyogva biztat.